نشانه ها و خصوصیاتی از مردان آخرالزمان (مردان زن نما)
روی آوردن به خصوصیات زنانگی، قحط غیرت، قرار دادن زنان به عنوان قبله!
مردان آسیب دیده در آخر الزمان
جامعه اسلامی ترکیبی است از انسانهایی که در آن زندگی میکنند، اعم از مردان و زنان. پس مسلماً آسیبی که در آخرالزمان اتفاق میافتد هم در مورد مردان صادق است و هم زنان.
در این جا میخواهیم ببینیم در روایات ما برای مردانی که در آخر الزمان دچار آسیب شدهاند چه نشانه هایی ذکر شدهاست.
.
روایت اول که بسیار تکان دهنده است، از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نقل شده است. به عنوان مقدمه بگوییم که معمولاً اسلام توقعش از مرد این است که حس غیرت دینی و مهابت الهی داشته باشد…
.
اطلاعات رسیده حاکی است که در سیمای مبارک خود امام زمان (ع) هم مهابت الهی وجود دارد. یعنی در چهره مبارک امام زمان (ع) در عین ملاحت و شیرینی، نوعی مهابت و ترس الهی هم وجود دارد. و ترکیبی از ملاحت و مهابت در آن دیده میشود. امّا در آخرالزمان بنابر آنچه از روایات به دست میآید اگر شما در بین 20 مرد کمتر یا بیشتر، چهره هایی را مورد ارزیابی و شناسایی قرار دهید نمیتوانید کسی را پیدا کنید که در چهره اش هیبت و مهابت الهی و آثار ترس از خداوند وجود داشته باشد.
.
آنچه که در سیمای اولیای الهی مشهود است. امّا در چهره مردان آسیب دیده آخرالزمان، هیچ ترسی از خدا وجود ندارند، اهل معصیت خیلی راحت در برابرشان مرتکب معصیت میشوند و آنها هم هیچ عکس العملی از خود نشان نمیدهند.
.
روایت دوم درباره نشانه ها و خصلتهای منفی مردان آخرالزمان میفرماید: “یطیع الرجل زوجته و یعصی والدیه”. مردان آسیب دیده دوره آخرالزمان از اطاعت و احترام والدین دوری میکنند. در عین حال یک گرایش و اطاعت و پیروی صد در صد از همسران خود در رفتارشان دیده میشود. البته منظور این نیست که انسان باید در مسایل خانوادگی تفاهم نداشته باشد، بلکه اشاره به این مطلب است که در آخر الزمان مردانی وجود دارند که صد در صد مطیع زنان خود هستند و در برابر پدر و مادرشان هیچ تواضع و فروتنی ندارند و احترامی برای آنها قایل نیستند.
.
روایت سوم که برخی آفت های اعتقادی و اخلاقی مردان آسیب دیده این دوره را نشان میدهد میفرماید: “یکون الرّجل همّه بطنه و قبلته زوجه و دینه دراهمه”: مردان آسیب دیدهای وجود دارند که تمام همت و عزمشان برای پر کردن شکمهایشان است و اصلاً به فکر معیشت دیگران نیستند. همسرانشان قبله آنها میباشند. “قبلته زوجته” شاید به این معنا باشد که آنها اگر هم اهل نماز هستند آن قدر برای آنها اطاعت از همسر در هر بعدی از ابعاد مهم میشود که گویا این زنها، خدای مردان خود شدهاند و برای آنها اطاعت از همسر اطاعت از خدا به حساب میآید؛ و دین آنها هم پولشان میگردد. یعنی برای آنها مقدسترین و مهمترین مسئله پول و ثروت است.
.
در آخرالزّمان تمام همّت مرد، شکم او و قبلهاش، همسر او و دینش، درهم و دینار او خواهد بود.
(بشارة الاسلام، ص ۱۳۲)
.
روایت چهارم هم از این حکایت میکند که مردان از مرد بودن خودشان خسته میشوند: “لعناللَّه المخنّثین من الرجال”. تعبیر روایت این است که اینها از صفات مردانه خود خسته شده و سعی میکنند که گرایشها، تمایلات و حالتهای زنانه را در خودشان نمایان بکنند. این گرایشها ممکن است در حرف زدن، آرایش و آراستگی، طرز پوشش باشد، و یا تفکر باشد. خلقت زن و مرد اقتضا میکند که هرکدام از آنها مشخصات روحی و روانی خاص خودشان را داشته باشند، امّا در آخر الزمان یکی از اتفاقات شومی که میافتد این است که بعضی از مردان میخواهند از نظر صفات مثل زنان باشند و به قول یکی از علما، مردانی هستند که از مرد بودن پشیمان و از مردانگی خسته میشوند.
.
تمایل به صفات زنانگی و نمایشهای زنانگی در آنها ایجاد میشود و در نقطه مقابل هم حتی روایتی داریم که “والمترجَّلات من النّساء” زنانی هم پیدا میشوند که اینها میخواهند خصوصیات مردان را در خودشان ایجاد کنند و مثل مردان بشوند. به هر صورت این مردان مخنث هستند و زن نما که نمایش زنانه در زندگی شان ایجاد میشود مورد لعن خداوند و رسول مکرم اسلام (ع) قرار گرفته اند.
.
روایت آخری که در این بخش برایتان عرض میکنیم یک هشدار جدّی است برای ما که میفرماید: “یتسمن الرجال للرجال و النساء للنساء” و “یایتمشط الرجل کما یتمشط المرأة لزوجها”. یکی از آدابی که در دین از نظر اخلاقی به زن و مرد ابلاغ شده آراستگی ظاهر است. حتی در امور عبادی آراستگی موجب فزونی ثواب آن است. مثلاً در روایت آمده است هنگامی که میخواهید قرآن تلاوت کنید، مسواک بزنید؛ چرا که دهان شما طریق و سبیل قرائت قرآن است. در روایات داریم اگر کسی مسواک بزند و یا خودش را معطر بکند، هر کدام از اینها ثواب نمازش را هفتاد برابر میکند.
.
پس مسلم است که آراستگی از اصول اخلاقی و دینی است. امّا یکی از آفتهایی که در دوره آخر الزمان برای مردها به وجود میآید این است که به جای آراستگی دست به آرایش میزنند آراستگی با آرایش امر بسیار متفاوتی است و یا در روایت دیگر میفرماید که بعضی از مردها در دوره آخرالزمان خود را برای دیگران آرایش میکنند، همانند نو عروسی که برای داماد خودش را آرایش میکند. این مسئله یکی از آسیبهای جدی است که ممکن است در آخر الزمان گریبان گیر مردها و جوانها بشود. از این جهت آسیب به شمار میرود که اسلام از مرد روحیات مردانه میطلبد و آرایش کردن و آنهم به شکل افراطیاش مسلماً یکی از حالتهایی است که میتواند انسان را از جدیت و مردانگی ساقط بکند.
.
اگر شما تاریخ اندلس را مطالعه کرده باشید میبینید که برای فتح اندلس از طرف غرب، یکی از شیوه هایی که غربیان اعمال کردند و توانستند به کمک آن سرنوشت مسلمانهای آنجا را عوض کنند این بود که آمدند به جای آراستگی، آرایش را در بین مردان عمومی کردند و ترویج دادند و نهایتاً وقتی مردان را به آرایش تشویق کرده و عادت دادند و دیگر کسی نبود که در برابر آنها مقاومت کند و بعد به راحتی آنها توانستند بر سرنوشت آندلس حاکم شوند. این روایت یک هشدار است که نباید به سادگی از آن گذشت.
.
آفت خطرناکتر، این که در آخر الزمان “یتنافس فی الرّجُل یغارّ علیه من الرّجال” یعنی در آخرالزمان باندهایی به وجود میآیند که طرفدار همجنس بازی هستند و در این راستا مردان، هوسرانی های خودشان را به یکدیگر اختصاص میدهند. روایت میفرماید که “یتنافس فی الرجل”؛ یعنی ممکن است با هم رقابت داشته باشند و بعد میفرماید: “یغّار علیه من الرّجال”؛ یعنی ممکن است دو مرد بر سر مرد دیگری یا فرد دیگری با هم غیرت و حسادت داشته باشند و هر یک رقیب دیگری برای رسیدن آن فرد باشد.
.
گاهی شده است که ما در بین جوامع اسلامی این مطلب را دیدهایم که از طرف غرب با تشکیل باندهایی مشخص و با نام و نشان، گروه هایی تشکیل میشود و بر این اساس هدف هایی را دنبال میکنند. در هر صورت این هم یکی از مسایلی است که در روایات به عنوان آسیب و آفت مردها در آخر الزمان وارد شده که ممکن است مردانی بالاتر از آرایش به مسایل دیگری مانند قوم لوط روی بیاورند.
.
البته نباید نسبت به همه آنها که در آخرالزمان زندگی میکنند بدبین باشیم؛چرا که در آخرالزمان دو حرکت متضاد از دو گونه مردم در دفاع یا دوری از دین اتفاق خواهد افتاد در واقع همه جا تاریک نیست در کنار ارتدادها و این چهره های آسیب دیده، مردان و زنانی وجود دارند که میتوانند با تحمل شرایط موجود در آن زمان راه حق و دفاع از حق را بپیمایند.
.
مردان و زنان آخرالزّمانی، دچار نوعی «قحط غیرت» میشوند تا جایی که در دفاع از کیان عفّت و نجابت خانوادههای خود دچار نوعی بیحسّی و بیمیلی میگردند و گاه به عمد، ناموس خویش را در معرض دید نامحرمان قرار میدهند و حتّی به بیعفّتیها و خودفروشی ایشان رضایت میدهند.
(به شما چه ربطی داره کی چی میپوشه و آزادی و انتخاب و اینجور صحبتا!)
.
مرد از همسرش انحرافات جنسی را میبیند و اعتراضی نمیکند. از آنچه از طریق خودفروشی به دست میآورد، میگیرد و میخورد. اگر انحراف سراسر وجودش را فرا گیرد، اعتراض نمیکند، به آنچه انجام میشود و در حقّش گفته میشود، گوش نمیدهد. پس چنین فردی دیوث است (که بیگانگان را بر همسر خود وارد میکند).
(إلزام الناصب، ص 195)
.
زنان در آن زمان (آخرالزمان)، بی حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد.
(من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۳۹۰، ح۴۳۷۴)
منابع:
موعود شماره 32
سایت سائلین (آدرس)
…
مطالب پیشنهادی:
به چه کسانی دیوث گفته میشود؟
پوشش زنان ایرانی در آینده نزدیک
مطالب پیشنهادی:
نشانه هایی از مردان آخرالزمان
آرایش مردان آخرالزمان,خصلتهای منفی مردان آخرالزمان,زنان در آخرالزمان,صفات مردانه,طرز پوشش در آخرالزمان,مردان آخرالزمان,مردان آسیب دیده,مردان آسیب دیده دوره آخرالزمان,مردان زن نما,مردان مخنث,نشانه هایی از مردان آخرالزمان,زنان تهران در آخرالزمان,زنان آخرالزمان,زنان و مردان در آخرالزمان,زنان آخرالزمان در روایات,زن در آخرالزمان,صفات مردانه درزنان,صفات ثانویه مردانه,مردان در آخرالزمان,مردان زن نما,تصاویر مردان زن نما,عکسهای مردان زن نما,دستگیری مردان زن نما